ADMITEREA ÎN CLASA A V-A CU PREDARE INTENSIVĂ A LIMBII ENGLEZE
CALENDARUL DESFĂȘURĂRII EXAMENULUI
Perioada de înscriere: 4 mai 2020 – 5 iunie 2020
Program de pregătire:
- Sâmbătă 16 mai ora 12,00 – prof. Cristian Petruș
- Sâmbătă 23 mai ora 12,00 – prof. Magda Botezat
- Sâmbătă 30 mai ora 12,00 – prof. Magda Botezat
- Sâmbătă 06 iunie ora 12,00 – prof. Georgia Bala
- Sâmbătă 13 iunie ora 12,00 – prof. Georgia Bala
- Sâmbătă 20 iunie ora 12,00 – prof. Cristian Petruș
Desfășurarea examenului: 29 iunie 2020
- ora 9,30: candidații se vor prezenta în sălile de examen
- între orele 10 – 10,50: desfășurarea probei scrise
- afișarea rezultatelor: 29 iunie 2020 – după ora 18
- depunerea contestațiilor: 30 iunie 2020 – între orele 8 și 12
- afișarea rezultatelor la contestații: 30 iunie 2020 – ora 16
- afișarea rezultatelor finale: 30 iunie 2020 – ora 18
STRUCTURA EXAMENULUI
Testul de competenţe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al limbii engleze vizează competenţele şi cunoştinţele acumulate în clasele a III-a şi a IV-a şi constă într-o probă scrisă, cu durata de 50 minute.
Proba scrisă – timp de lucru – 50 minute
Proba scrisă presupune redactarea unui text (vezi modelul orientativ) pe o temă dată care să demonstreze capacitatea de exprimare în scris şi însuşirea principalelor funcţii și structuri lingvistice, conform nivelului A1 prevăzut de programele şcolare pentru clasele a III-a şi a IV-a.
programA PENTRU admiterea în clasa a v-a intensiv engleză
CONŢINUTURI
- Copilul despre sine: nume, vârstă, adresă, însuşiri fizice şi morale, părţile corpului, îmbrăcăminte, culori, jocuri şi jucării
- Familia: membrii familiei, ocupaţii, sărbători în familie, hrana
- Casa: încăperi, mobilă, şcoala, obiecte şcolare, activităţi specifice
- Animale: denumire, caracteristici
- Vremea: anotimpuri, caracteristici climatice
- Copilul şi lumea înconjurătoare: oraşul/ satul (clădiri), cumpărături
- Activităţi: momentele zilei, zilele săptămânii, lunile anului, activităţi curente, activităţi pentru timpul liber
FUNCŢII COMUNICATIVE
- a saluta şi a răspunde la salut
- a se prezenta şi a prezenta pe cineva
- a angaja şi a încheia un schimb verbal
- a identifica elemente din universul familiar
- a descrie persoane, animale, locuri
- a cere şi a da informaţii (de ordin personal, despre mediul înconjurător)
- a localiza persoane, obiecte, acţiuni
- a exprima o dorinţă
- a face o urare, a felicita
- a se scuza şi a răspunde la scuze
- a propune şi a cere cuiva să facă ceva
- a relata activităţi la prezent
- a relata activităţi la viitor
- a exprima o stare fizică
- a formula şi a accepta o invitaţie
- a exprima ceea ce îi place sau ceea ce nu îi place
ELEMENTE DE CONSTRUCŢIE A COMUNICĂRII
- Substantivul
-numărul plural (plurale regulate și neregulate)
-cazul genitiv ( ……….’ s / …………..of…………)
- Articolul
-articolul hotărât și nehotarât: the; a / an
- Pronumele
-Pronumele personal (nominativ singular / plural: I, you, he, she, it, we, you, they)
-Pronumele demonstrativ (this, that, these, those)
-Pronumele interogativ (who, which, what)
- Numeralul
-cardinal (1 – 20)
- Adjectivul
-demonstrativ (singular şi plural: this, that, these, those)
-posesiv (singular şi plural: my, your, his, her, our, your, their)
- Verbul
-timpul prezent continuu (afirmativ, negativ, interogativ: forme lungi și contrase)
-timpul prezent simplu (afirmativ, negativ, interogativ: forme lungi și contrase)
-timpul viitor simplu (afirmativ, negativ, interogativ: forme lungi și contrase)
-verbe modale (can / can’t / must / mustn’t / may / may not + infinitivul scurt)
-there is / there are
- Adverbul
-adverbe și locuțiuni adverbiale de timp (now, today, always, usually, never, tomorrow, in the morning, in the afternoon, in the evening, at noon, at night)
-adverbe și locuțiuni adverbiale de loc (here, there, on the right, on the left)
-adverbe interogative (when, where, why, how)
- Prepoziţia
-prepoziții și locuțiuni prepoziționale (at, in, on, under, into, out of, between, to, from, near, in front of, behind, before, after)
- Conjuncția
-cuvinte și expresii de legătură (if, because, this is why, so)
MODEL DE SUBIECT PENTRU PROBA SCRISĂ A EXAMENULUI DE ADMITERE ÎN CLASA a V-a CU PROGRAM INTENSIV DE PREDARE A LIMBII ENGLEZE
Write a composition about summer holidays:
You must mention:
- What the weather is like in summer;
- What people usually wear in summer;
- What people usually do on their summer holidays;
- Who you spend your summer holidays with;
- How and where you spend your summer holidays;
- Why you like /don’t like summer holidays.
Se punctează:
- abordarea tuturor cerințelor din indicația de lucru;
- relevanța informațiilor;
- acuratețea exprimării;
- claritatea/coerența exprimării;
- varietatea vocabularului;
*Obsevație:
Nu se punctează/depunctează numărul de cuvinte.
PRECIZĂRI:
– Elevii care, anterior înscrierii în clasa a V-a, au promovat examene la un nivel de competenţă egal sau superior nivelului A1 sunt admiși fără a mai susţine proba de competenţe lingvistice la limba engleză numai dacă numărul total al elevilor înscriși este egal cu numărul de locuri aprobat. În cazul în care numărul total al elevilor înscriși este mai mare decât numărul de locuri aprobat, toţi elevii susţin testul pentru evaluarea nivelului de competenţe lingvistice. În această situație, atestatul de competențe lingvistice servește la departajarea elevilor. Se iau în considerare: CAMBRIDGE YLE MOVERS și CAMBRIDGE YLE FLYERS cu un număr minim de 11 scuturi (cel puțin 4 scuturi la 2 competențe și 3 scuturi la o competență). Are prioritate CAMBRIDGE YLE FLYERS deoarece reprezintă un nivel superior.
-În caz de punctaj egal, departajarea candidaților se face prin aplicarea succesivă a următoarelor criterii:
- calificativul la limba engleză în clasele a III-a și a IV-a;
- nivelul de competență obținut la un examen de certificare a competențelor lingvistice;
- calificativul Foarte bine la purtare în ciclul primar.